Zarządzanie obiektem noclegowym to wyzwanie dla wielu menadżerów. Nie tylko trzeba doskonale znać rynek, ale również wykazać się intuicją oraz pomysłowością. Najczęściej przecież hotele i inne miejsca noclegowe cieszą się popularnością jedynie w czasie sezonu. W pozostałych miesiącach ośrodek musi więc czerpać zyski z innych działań. Dobrym pomysłem na wykorzystanie hotelu może więc być organizowanie konferencji, wyjazdów integracyjnych, wesel i innych imprez rodzinnych. Jeszcze więcej trudności w zarządzaniu sprawić może duży ośrodek spa. Właściwie jest to luksusowy hotel, który dodatkowo oferuje swoim gościom rozmaite usługi z pogranicza kosmetologii i medycyny, które mają poprawić wygląd i zapewnić relaks.
Ośrodki spa przy tym najczęściej nie poprzestają na świadczeniu usług noclegowych i samych tylko podstawowych zabiegów. Ich oferty są praktycznie z roku na rok coraz bogatsze. Goście mogą więc zapisywać się na seanse w saunie, masaże relaksacyjne, kąpiele, zabiegi odmładzające oraz rozmaite zajęcia, które mają sprzyjać utracie wagi. Im więcej tych usług, tym obiekt jest bardziej atrakcyjny w oczach gości. Jednak z punku widzenia kierownika, kompleksowy ośrodek spa jest już bardzo dużym wyzwaniem. Żeby ułatwić sobie planowanie inwestycji oraz samo zarządzanie obiektem, dobrze jest więc na początek zainwestować w dobry system dla spa.
Nowoczesna aplikacja pozwala wówczas ocenić pracę obiektu, pomaga również przygotować atrakcyjne oferty dla klientów. System dla spa nierzadko zawiera również systemy rezerwacji online. To z kolei jest już świetna forma promocji, ale również i udogodnienie dla przyszłych klientów, którzy swobodnie mogą wybierać najlepszy dla siebie termin oraz odpowiednie usługi, z których mają zamiar skorzystać podczas pobytu.