Kwiaty to najczęściej dawany podarunek. Najbardziej uniwersalny i ponadczasowy podarunek, który nadaje się niemal na każdą okazję – oczywiście z reguły wręczany kobietom. Rynek florystyczny dostarcza codziennie tysiące kwiatów swoim klientom. I choć wydaje nam się to dość nieprawdopodobne (bo w końcu większość dni to dla nas codzienność) każdego dnia znajdują się nabywcy kwiatów. Kupują nie tylko bukiety okolicznościowe czy  kompozycje kwiatowe przeznaczone na specjalne okazje ale również  kwiaty doniczkowe, które ostatnimi czasy zaczynają powracać do łask.

Kwiaciarnie jednak bardziej liczą na osoby, które przygotowują się do ważnej życiowej uroczystości. Za oprawę ślubną taką jak bukiety ślubne czy dekoracje samochodów Kwiaciarnie zbierają największy utarg. Oczywiście, by znaleźć klienta na obsługę florystyczną uroczystości należy mieć duże doświadczenie i spore portfolio. Małe kwiaciarnie, które nigdy nie zajmowały się dekorowaniem ślubnym ołtarzy czy sal, raczej nie mają szans na znalezienie klientów. Warto jednak rozszerzyć asortyment na przykład o takie dodatki jak donice kamienne [sklep.stoneo.pl] oraz inne akcesoria i elementy małej architektury ogrodowej na przykład rzeźby do ogrodu [sklep.stoneo.pl]

I choć wydaje nam się, że wszystkie kwiaty są piękne i w tej dziedzinie możemy mówić o zjawisku mody, które dotyka nie tylko   kosze z kwiatami ale również (o zgrozo) wiązanki pogrzebowe. Moda funeralna to bardzo kontrowersyjne, ale funkcjonujące zjawisko. Każda branża związana ze świadczeniem tego typu usług musi liczyć się ze zmieniającymi się trendami. Inaczej stagnacja nie pozwalałaby na ciągły rozwój. Tak więc w jednym sezonie królują róże konkretnego gatunku, podczas gdy inne kwiaty odchodzą w niełaskę. Najlepszym tego przykładem są słynne czerwone goździki, które panowie wręczali swoim kobietom w dniu ich święta. I choć goździk nadal znajduje się w bukietach, jest jedynie niewielkim dodatkiem!

Przeczytaj również: Liderem być